[Konsole] [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

Dieses Thema im Forum "Gamer Support" wurde erstellt von ProjectPat, 4. September 2008 .

  1. 4. September 2008
    [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    Hi Board,
    hab gestern mal versucht mein (gebranntes) Mario Kart im WFC gegen nen Kumpel zu spielen. Es ging nen Raum zu erstellen und ihn einzuladen, jedoch kam dann immer wieder ein Fehlercode. Alleine kann ich gegen andere im WFC zocken, jedoch nicht mit Freunden.
    Woran mag das wohl liegen? Hat jemand von euch nen Plan?


    Gruß,
    Pat
     
  2. 4. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    Also gute frage. haste PAL Wii und Mario Kart PAL???

    Also ich habe die PAL und auch gebrannt. Und zocke Online oder mit freunden und es klappt eiwandfrei bei mir.

    mfg

    slogono
     
  3. 6. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    ich hab ne PAL Wii und ein PAL Mario Kart. Normal Online zocken geht ja, nur nicht mit Freunden.
     
  4. 6. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    ob gebrannt oder nicht du kannst es zokken. hasse ne scrubbed version?

    ob ntsc oder pal ist auch egal da du international mit allen zokken kannst.

    fehlercode und so wären nice
     
  5. 14. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    ja, war ne scrubbed version. den fehlercode editiere ich, wenn ich das nochmal versuche und der code dann kommt.


    edit: also der Code lautet: 86420

    Hoffe ihr könnt mir iwie helfen.
     
  6. 17. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    Hier der Originale Auszug von Nintendo zu diesem Fehler

    If you get error code 86420 only some of the time, chances are this is temporary and the issue will resolve itself. We encourage you to keep trying.

    If you are consistently getting error code 86420 and you are unable to make a connection with other players, the troubleshooting below may help resolve the issue. If the following troubleshooting doesn't help you, or you would like more specific assistance, please fill out our online form to provide us the details of your situation.

    When does this error code appear?

    * Occurs Immediately (Super Smash Bros. Brawl): If the error code occurs immediately after selecting "With Anyone" (not friends) from the Nintendo Wi-Fi Connection, our servers may be experiencing a high amount of traffic. Please try to connect again later.

    * Occurs when looking for a match (all games): If the error code occurs after the matchmaking process has started, it is likely an indication of NAT negotiation problems. Try the connection again later. However, if the error still occurs regularly after matchmaking has been running, even for more than a minute, please read the following instructions:

    1. Do you receive this error every time the Nintendo Wi-Fi Connection attempts to find a match for you?
    o If you receive this error every time, please proceed to step #2 on this page.
    o If you receive this error only when playing a particular friend, then it is likely a problem with the friend's firewall settings on their connection. If possible, ask your friend to try troubleshooting on this page.

    2. In order to solve this problem, you may consider adjusting your router's Port Forwarding settings*. Each router is unique, so consult the owner's manual for your router or contact the manufacturer for specific information on working with your router's ports. For your information:
    o If you are prompted for a device or profile name, you can enter anything you like (such as Wii, etc.).
    o The starting port to open is 1, the ending port to open is 65535 (or as high as the router will allow).
    o Protocols will need to be set to UDP only.
    o Set the IP address for the ports to forward to the same as the Wii's static IP address. If you don't know what the Wii's IP address is, the best way to determine it is by performing a manual setup:

    How to manually configure the Wii's IP address:
    The first thing you'll need to do is find out what IP address range you should be using. To do this:
    1. Click the "Start" button in the lower left-hand corner of your computer.
    2. Next, you will need to access the command prompt. To do this:
    o Windows XP users click "Run."
    o Windows Vista users click inside the search bar.
    3. Type "cmd" into the box and press Enter.
    4. Type "IPCONFIG/ALL" and press Enter. The IP address, Subnet Mask, Default Gateway, and DNS servers of the PC will be displayed.

    The IP address you are going to assign to the Wii must be 10 digits higher than the PC's. (e.g., 192.168.1.100 becomes 192.168.1.110). The Wii and the PC must have different IP addresses. Make note of what IP address you will assign to the Wii. Enter in the exact same values for your Subnet Mask, Default Gateway, Primary DNS and Secondary DNS. They must be the same for your Wii console and for your PC.

    You will now need to manually assign this new IP address to your Wii console. For step-by-step instructions on how to do this, please click here.
    o After you perform the manual setup, the Wii will initiate a connection test. If the connection tests fails, then please review the values you entered. If you still cannot complete the manual setup, please give us a call at 1-800-255-3700 in the USA or Canada for assistance.

    3. Ensure your router has the latest firmware installed. Visit your router manufacturer's website and look for any updated firmware that may be available (these are typically found under "downloads" or by searching for your particular model number). Note for users with Netgear routers: The firmware for your router must be downloaded from Netgear's website. Using the "auto update" feature from your router settings page may not get you the most updated firmware.

    4. Try disabling the firewall* (also called SPI firewall). Netgear routers have this setting located under the "WAN Setup" tab of the router settings page. Other routers usually have it located under the "Security", "Firewall", or "Filter" settings. It may be possible to keep the firewall enabled by configuring it a certain way. For assistance with configuring your router firewall, refer to the router instruction manual or contact your router manufacturer. The ports that must be open are UDP ports 1 through 65535 (or as high as the router will allow).

    5. Try enabling the "DMZ" feature of the router and setting it to the Wii's IP address (see the instructions above on manually setting up the Wii's IP address).

    6. The Error Code may be caused by connecting multiple routers together on your home network. "Chaining" multiple routers together may cause NAT negotiation problems. If you are experienced with configuring multiple routers together, then you will want to repeat the troubleshooting steps listed above for every router on your network. However, when setting up port forwarding and DMZ, use the IP address of the next device in the "chain" instead of the Wii's IP address.

    A simpler solution that does not require configuring multiple routers would be to connect the Wii directly to the first router on the network (the router that is directly connected to the modem). If this first router is maintained by an administrator other than yourself, such as many routers found in office buildings, apartments, or dormitories, then you will need to contact the administrator for assistance.

    7. If you are connecting via the Nintendo Wi-Fi USB Connector, the troubleshooting above regarding multiple routers applies. Try connecting your PC to the first router on the network, or try using the configuration settings on this page regarding port forwarding, DMZ, and firmware updates to try and solve the connection problem.

    8. Lastly, the error may be caused by a basic setting on the router that needs to be adjusted (such as the channel). Please review our general router troubleshooting.

    If this troubleshooting hasn't helped you, or you would like more specific assistance, please fill out our online form to provide us the details of your situation.

    *While Nintendo provides this information for our consumers' use, it is up to each consumer to determine what security needs they have for their own networks, and to decide how best to configure their network settings to meet those needs.
     
  7. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    danke für den Text. Gibt es den denn nicht vielleciht auch auf Deutsch, so das ich den besser verstehen könnte. Bin nicht so das Englischgenie.
    Bitte um Hilfe.
     
  8. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    im grunde steht da, dass entweder die server überlastet sind oder ein NAT problem besteht.
    Also router checken und evtl. ports weiterleiten.
     
  9. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    Was heisst denn jetzt ports weiterleiten? also wenn es mit dem server zusammenhängt, dann müsste der aber immer überlastet sein, da ich das problem bei jedem versuch bisher hatte.
     
  10. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    naja... vielleicht liegts auch an den einstellungen von deinem kumpel.

    port weiterleiten heisst.. die wii muss eine statische IP adresse haben und der router muss bestimmte ports direkt an die WII weiterleiten.
    beispiel zum veranschaulichen... port 100 ist ne tür. die tür wenn du öffnest, kommst du zum router. wenn der router aber die tür weiterleitet, kommst du zur wii und hast nicht die zwischenstation.
    (mal zum veranschaulichen)
     
  11. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    bei der scrubbed version ist nur der mario kart channel nicht richtig enthalten ,aber man kann ganz normal mit der cd online spielen
     
  12. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    D.h. dass du nicht hosten kannst, oder Server überlastet. (Wie Shames auch sagte)

    Bevor du jetzt lang und breit Router forwardest, lass deinen Kumpel hosten.
    Du zerschießt dir nur dein Netzwerk, wenn du dich nicht auskennst. (bzw. sagen wir im schlimmsten Fall).

    Also dein Kumpel soll Raum machen & dich einladen, nicht umgekehrt.
     
  13. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    wenns kein umfangreiches netzwerk ist, kann er die wii auch ins DMZ stellen, dann wird alles direkt an die wii geleitet.
    wenns probleme gibt mit andrem zeug, soll er halt dann den wii wieder ausm dmz nehmen, wenn er fertig ist mit zocken.
     
  14. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    hehe, mein kumpel hat das gleiche mario kart, falls ich das noch nicht erwähnt hatte. kann es also echt daran liegen?
     
  15. 19. September 2008
    AW: [WII] gebranntes Mario Kart gegen Freunde im WFC

    Nochmal, nein.

    Lass ihn einfach hosten, wenns dann nicht geht habt ihr Pech gehabt, dann müsstest du evtl. Ports forwarden.
     
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