Steam-Nutzer können Spielesammlung mit Freunden teilen

Dieses Thema im Forum "PC & Konsolen Spiele" wurde erstellt von Michi, 12. September 2013 .

Schlagworte:
  1. 12. September 2013
    Zuletzt bearbeitet: 12. September 2013
    das is doch mal ne überraschende funktion. für singleplayer wohl sehr angenehm.


    aus dem forum
    na solangs immernoch viele gute sind isses ja ned so schlimm. besser als nix.
     
  2. 12. September 2013
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 14. April 2017
    AW: Steam-Nutzer können Spielesammlung mit Freunden teilen

    Klingt schon ziemlich cool wenn ihr mich fragt,selbst wenn es nur mit Valve-Games funzen sollte.
    Bild
     
  3. 12. September 2013
    AW: Steam-Nutzer können Spielesammlung mit Freunden teilen

    Laut Steam steht aber dabei, man kann nicht gleichzeitig zocken. Ist also das selbe, man kann zwar 2x Steam dann offen haben, nebenher Chatten aber nicht gleichzeitig spielen. Wenn mein freund zockt auf meinem ACC und ich will nun auch spielen bekommt mein kumpel ein paar Minuten Zeit und hat die Möglichkeit, dass Spiel zu kaufen oder zu beenden. Aber beide gleichzeitig spielen geht nicht. Aber vielleicht wirds ja noch geändert.

    Finde leider den Link nicht mehr den es dazu gestern gab aber hier ist die Steam FAQ und der Direktlink zur Beta:

    Steam Family Sharing


    Frequently Asked Questions

    I WANT TO TRY THIS! HOW CAN I JOIN THE FAMILY SHARING BETA?

    To express interest in beta participation, join the Family Sharing Group on the Steam community. The Family Sharing beta will begin in mid-September, when a thousand Steam accounts from this group will be granted access to share their Steam libraries. You'll know you've been selected when you receive an email from Steam inviting you to try out the new feature.

    HOW DO I ENABLE FAMILY SHARING ON MY COMPUTER?

    Family Sharing is enabled in one of two ways: You can either locally enable sharing in Account Settings, with Family Sharing & Devices, or remotely respond to a user's Steam request to share your previously installed games via email.

    IS THERE A LIMIT TO THE NUMBER OF DEVICES I CAN AUTHORIZE TO SHARE MY LIBRARY?

    Yes. A Steam account may authorize Family Sharing on up to 10 devices at a given time.

    CAN I SHARE SPECIFIC GAMES, OR DO I HAVE TO SHARE MY WHOLE LIBRARY?

    Libraries are shared and borrowed in their entirety.

    CAN ALL STEAM GAMES BE SHARED WITH FRIENDS AND FAMILY?

    No, due to technical limitations, some Steam games may be unavailable for sharing. For example, titles that require an additional third-party key, account, or subscription in order to play cannot be shared between accounts.

    CAN A FRIEND AND I SHARE A LIBRARY AND BOTH PLAY AT THE SAME TIME?

    No, a shared library may only be accessed by one user at a time.

    WHEN I AUTHORIZE A DEVICE TO LEND MY LIBRARY TO OTHERS, DO I LIMIT MY OWN ABILITY TO
    ACCESS AND PLAY MY GAMES?

    As the lender, you may always access and play your games at any time. If you decide to start playing when a friend is already playing one of your games, he/she will be given a few minutes to either purchase the game or quit playing.

    SOMETIMES THE GAMES I'VE BORROWED ARE UNAVAILABLE FOR ME TO PLAY. WHY?

    Borrowed games are only available on devices that have been authorized by the lender. Borrowed games will be unavailable on even an authorized device when the lender's library is currently in use on another computer.

    WHO OWNS AND CAN ACCESS THE DLC AND IN-GAME CONTENT ASSOCIATED WITH A BORROWED TITLE?

    A borrower will have access to the lender's DLC, but borrowers may not purchase DLC for a base game they don't own. Any player may purchase, trade, earn, or otherwise acquire in-game content while playing a game, but in-game items cannot be shared between accounts. These items remain the property of the account that purchased or acquired them, whether borrowing or lending the base game.

    CAN REGION-RESTRICTED CONTENT BE SHARED ACROSS REGIONS?

    No, any region restrictions will remain in place when lending or borrowing content.

    WILL I BE PUNISHED FOR ANY CHEATING OR FRAUD CONDUCTED BY OTHER USERS WHILE PLAYING
    MY GAMES?

    Your Family Sharing privileges may be revoked if your library is used by borrowers to conduct cheating or fraud. We recommend you only authorize familiar computers you know to be secure.
     
    1 Person gefällt das.
  4. 15. September 2013
    AW: Steam-Nutzer können Spielesammlung mit Freunden teilen

    Wenn ich das richtig verstanden habe, erscheint dann das Spiel von einem befreundeten Account in der Liste meines Accounts. Der einzige Vorteil wäre dabei doch, dass man nicht zwischen den Accounts switchen muss. Ich kann mir doch auch jetzt schon die Accountdaten eines Freundes besorgen und zocken, wenn er nicht zockt. Ist doch das Selbe in Grün, oder versteh ich was falsch?

    Und wie sieht das ganze im Offline-Modus aus? Kann Steam ja starten, dann offline gehen und schon sollte man zumindest den Singleplayer in Ruhe parallel zocken können.
     
  5. 15. September 2013
    AW: Steam-Nutzer können Spielesammlung mit Freunden teilen

    Ja das hier ist ein weg dein Steam mit Freunden zu teilen OHNE dass du deine Accountdaten weiterbeben musst.
    Es sind nicht nur Steam Spiele die man spielen kann es gibt noch massig spiele ohne DRM betroffen sind nur DRM die einen weiteren Login erfodern ala Uplay u. ä.

    Hier eine Liste der ausgeschlossenen Spiele:
    http://steamdb.info/search/?a=app_keynames&keyname=261

    Es sind verdammt wenig Spiele in der Liste also wird man wohl ziemlich alles teilen können also bitte informieren bevor mutmassen
    Wie es aussieht mit offlinemodus und sharen etc weiss ich nicht muss man mal probieren
     
  6. Video Script

    Videos zum Themenbereich

    * gefundene Videos auf YouTube, anhand der Überschrift.